Vanliga frågor
Välkommen till vår kundservice. Här hittar du Vanliga frågor & svar och kontaktuppgifter. Vi hjälper dig gärna med alla typer av frågor du kan ha kring produkter, ordrar och returer.
Via Klarna kan du välja att betala med Kortbetalning, Faktura, Delbetalning eller Betala direkt. Kan du inte genomföra ditt köp med önskad betalmetod, även med angivet personnummer, ber vi dig kontakta Klarna.
Önskar du inte att uppge ditt personnummer får du endast möjlighet att välja kortbetalning.
Din faktura skickas till den e-postadress som du angav när du lade din order. Den aktiveras i samband med att din order skickas från vårt lager.
Du kan även se din faktura som du loggar in på "Mitt Klarna" på deras hemsida Klarna kundservice eller via mobil-app.
Du ser den beräknade leveranstiden för din beställning på orderbekräftelsen. Leveranstiden beror på vilka varor du har handlat samt var du bor.
Din beställning kan delas upp i olika paket där vissa leveransalternativ endast gäller på delar av beställningen. Detta beror på att vi skickar varor från flera olika lager.
Vi debiterar 300 kronor för ej uthämtade varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej uthämtat och debiteras automatiskt.
Det är lätt! I leveransbekräftelsen vi skickat till din mejl visas ett spårningsnummer. Du följer ditt paket genom att klicka på "Spåra ditt paket". Ibland tar det ett par arbetsdagar innan paketet har registrerats hos transportören och kan spåras. Eller så kan du följa paketet via inloggat läge här.
Först och främst, säg till om detta när du hämtar ut paketet hos ombudet. Vid en synlig skada måste de få in ärendet samma dag för att kunna behandla det.
Det är även viktigt att du fotograferar paketet och emballaget innan du öppnar paketet.
Ta sedan ett foto på produkten/produkterna du fått hem.
Kontakta oss via e-post info@nordicsportsgear.se så snart du kan och bifoga bilderna så kommer vi starta en reklamation. Vi behöver ha informationen från dig inom 3 dagar för att kunna meddela detta till speditören.
45 kr per paket för normal paket skickade med returetikett "Return Drop Off". Returen för större hemlevererade produkter kostar 45 kr + 195 kr per paket. Du betalar en returavgift för respektive paket du skickar tillbaka till oss. Retur vid reklamation eller felleverans är gratis.
Det är enkelt! Du registreras automatiskt när du slutför din beställning i kassan. Vill du registrera dig innan du handlar, kan du göra det här eller genom att klicka på ”Konto” på högra hörnet på hemsidan och sedan klicka på ”Ny kund”. Eller så klickar du här